GroupM Finland nappasi Kristiina Railon luotsaamaan digitaalista kasvua

Pohjoismaiden suurin mediatoimistokonserni GroupM nimitti media-alalla tunnetun vaikuttajan Kristiina Railon Digital Growth Directoriksi Helsingin toimistoon.

GroupM näkee markkinointibudjettien ohjautuvan yhä vahvemmin datan, teknologian ja digimainonnan investointeihin globaalisti. Yksi kasvavista markkinoista on Suomi, joten GroupM Finland nappasi riveihinsä Kristiina Railon, joka ryhtyy vetämään Suomen kasvua uudessa strategisessa Digital Growth Directorin positiossaan. Railo on työskennellyt aiemmin muun muassa OMD Finlandilla Account -, Creative- sekä Digital Directorina ja suomalaisen markkinointiviestintätoimisto Vapa Median toimitusjohtajana.

“Rekrytointi on GroupM Finlandille hyvin strateginen, sillä media-, mainos- ja viestintämarkkina on suuressa murroksessa. Tehtävänämme on johdattaa asiakkaamme tähän muutokseen uudenlaisten ajattelumallien ja työskentelytapojen avulla. Kristiinalla on tähän erinomainen tausta.”, kommentoi GroupM Finlandin toimitusjohtaja Christoffer Hultin.

 “On mahtavaa päästä osaksi GroupM:n porukkaa. Halusin näköalapaikan globaalista talosta, jossa mahdollisuudet ovat rajattomat. Tiedossa on paljon mielenkiintoisia avauksia globaaleille ja kotimaisille asiakkaille. Minulle on tärkeää päästä lähemmäksi asiakkaita ja toteuttaa asiakkaiden kasvua sekä menestystä hyödyntäen digitaalisuuden mahdollisuuksia”, Kristiina Railo kommentoi uutta positiotaan.

 Hultin tietää kokemuksesta, että murros luo täysin uusia mahdollisuuksia GroupM:n asiakkaille. Hän näkee, että globaalin konsernin vahvat resurssit pystytään valjastamaan vauhdittamaan asiakkaiden kasvua muuttuvassa markkinassa. “Kristiina Railon kokemus toimialalta sekä erityisesti vahva näkemys auttavat meitä kanavoimaan muutoksen kasvuksi. Railolla on tästä vahvoja näyttöjä yli 18 vuoden ajalta. Kyky muutoksen hyödyntämiseen tulee juuri tuon kokemuksen kautta”, Hultin summaa.

 

 

Wavemaker, Mediacom ja Mindshare yhdessä ovat GroupM Finland. Vuoden 2017 kokonaisliikevaihto oli yli 100 miljoonaa euroa. Konsernin Suomen toiminnoissa työskentelee tällä hetkellä noin 80 työntekijää. GroupM tarjoaa asiakkailleen ensiluokkaisia markkinointiviestinnän palveluita ja ratkaisuja. Olemme erikoistuneet erityisesti digitaalisten medioiden, datan, asiakaskokemuksen ja kohderyhmäymmärryksen osaamiseen sekä asiakkaiden media-investointien hallintaan.

Toimistomme