Lehdistötiedote

Riku Saastamoinen MediaCom Suomen liikkuvan kuvan suunnittelijaksi

Pitkän linjan markkinointiviestinnän ja median moniottelija Riku Saastamoinen on nimitetty GroupM-konsernin MediaCom-toimiston liikkuvan kuvan tiimiin ja hänen vastuullaan tulee olemaan suunnittelu nimetyille toimiston asiakkaille.

Riku on työskennellyt median ja markkinoinnin parissa lähes 20 vuotta. Hänellä on kokemusta usean vuoden ajalta eri mediatalojen, mm. MTV, Sanoma ja FOX Networks Group planner- ja tuotekehitystehtävistä. Lisäksi hän on toiminut useammassa mediatoimistossa eri tehtävissä mm. liikkuvan kuvan suunnittelussa ja asiakkuustyössä.

”Saamme Rikusta huippuhyvän vahvistuksen MediaComin kehittyvään ja kasvavaan tiimiin. Rikun tausta tuo ainutlaatuisen laajan kokemuksen asiakkaidemme käyttöön niin strategia- kuin suunnitteluvaiheessakin.” toteaa MediaCom Suomen COO Minna Mäkinen.

”Kun tilaisuus siirtyä takaisin mediatoimistopuolelle tuli vastaan, en kertakaikkiaan voinut vastata kieltävästi. Tässä työssä yhdistyy kaikki vuosikymmenten aikana opittu. Lisäksi GroupM ja MediaCom joustavat ja saan mahdollisuuden kehittää tämän työn ohella osa-aikaisesti Personal Trainer -palveluita tarjoavan yritykseni toimintaa. Aivan mahtava tilaisuus!” toteaa siirtymisestään Saastamoinen.

Lisätiedot:

Minna Mäkinen, COO MediaCom Finland, Phone: +358 40 824 0002, minna.makinen@mediacom.com

Riku Saastamoinen, Phone: +358 40 702 9172,  riku.saastamoinen@mediacom.com

GroupM on osa maailmanlaajuista WPP-konsernia ja omistaa neljä mediatoimistoketjua, joista MediaCom on yksi:

About MediaCom

MediaCom in Finland was launched 2 years ago, and already now we hold 15 big client and we continue to grow our business in our ambition to become the preferred agency in Finland. One a Nordic level MediaCom ist he biggest agency allready. MediaCom is the “The Content + Connections Agency”, working on behalf of its clients to leverage their brands’ entire system of communications across paid, owned and earned channels to step change their business outcomes. MediaCom delivers not just individual channel silo efficiencies but also connected communications system effectiveness, by developing and optimising all content – defined as any form of consumer messaging – as the fuel that drives high-performing systems. MediaCom measures and quantifies communications systems across paid, owned and earned through their unique Connected System Audit.

MediaCom is one of the world’s leading media communications specialists, with billings exceeding US$33 billion (Source: RECMA 2015). It employs 6,500 people in 125 offices across 100 countries around the globe. Its client roster includes P&G, VW Group, Dell and Universal. In 2015, MediaCom was recognised by RECMA as the leading global agency network in its Network Diagnostics report, and also was the first agency network to top all 3 key RECMA reports across EMEA. Also in 2015, MediaCom has been awarded Media Agency of the Year in the US by AdAge and Adweek, Agency of the Year in the UK by Campaign and The Drum, and Global Agencyof the Year at the M&M Awards. The agency captured six Media Lions at the 2015 Cannes Lions International Festival of Creativity, making it the top performer among all global media agency networks.

MediaCom is a member of WPP, the world’s largest marketing communications services group, and part of GroupM, WPP’s consolidated media investment management arm.

For more information, visit www.mediacom.com

Toimistomme