Valikko Sulje

Hakukoneoptimointi | SEO

Mitä on SEO eli hakukoneoptimointi?

Hakukoneoptimointi eli Search Engine Optimization tähtää verkkosivujen näkyvyyden parantamiseen hakukoneissa sekä sivuston liikenteen kasvattamiseen orgaanisesti. Erilaisilla toimenpiteillä pyritään nostamaan sivujen sijoitusta hakutuloksissa ja tarjotaan parempi käyttäjäkokemus sivuilla vieraileville.

Erityisesti yritykset, joiden liiketoiminta nojaa vahvasti verkkosivujen liikenteeseen tarvitsevat vankan pohjan orgaanisen liikenteen turvaamiselle. Mikäli kilpailijasi on sijoittanut hakukoneoptimointiin, on hänellä paremmat mahdollisuudet tavoittaa se sama yleisö, jota itsekin tavoittelet.

Google seo ctr

75% klikkauksista tapahtuu Googlen kolmen ensimmäisen hakutuloksen kohdalla

Lähde: Backlinko

Hakukoneoptimoinnin hyödyt

Oletko koskaan miettinyt miten sivustosi sijoittuu Googlen hakutuloksissa? Kun potentiaalinen asiakas etsii tietoa palveluistanne ilman brändin nimeä, nouseeko teidän yrityksenne näkyville? Mikäli et suoralta kädeltä pysty vastaamaan tähän, on iso todennäköisyys, että hakukoneoptimointia ei ole otettu huomioon markkinointikokonaisuudessa ja se tulisi tehdä välittömästi. Hakukoneoptimoinnin hyödyt ovat monipuolisia:

Hakukoneoptimointi lisää yrityksenne näkyvyyttä hakukoneessa ja tuo sitä kautta lisää ilmaista liikennettä verkkosivulle.

Yrityksenne myynti kasvaa, sillä tavoitat oikean kohderyhmän heidän ollessa kiinnostuneita ostamaan tarjomaasi palvelua tai tuotetta.

Kasvatat asiakkaiden luottamusta brändiäsi kohtaan, sillä hakutulosten kärjessä olevat brändit koetaan usein luotettavammiksi.

Oikein tehty hakukoneoptimointi tehostaa maksettua Google-mainontaa ja siksi suosittelemmekin aina, että hakukoneoptimointi sekä Google-mainonta tehtäisiin yhdessä.

Tehostaa useaa markkinoinnin osa-aluetta. Rakentamalla ja linkittämällä laskeutumissivuja saamme lisähyödyn esimerkiksi sosiaalisen median markkinoinnista ja natiivimainonnasta.

93%

Käyttäjistä aloittaa palvelun tai tuotteen etsimisen hakukoneesta.

57%

B2B-markkinoijista kertoo hakukoneoptimoinnin olevan tehokkain tapa liidien hankintaan.

75%

Käyttäjistä ei koskaan siirry ensimmäistä hakutulossivua pidemmälle.

51%

Käyttäjistä ostaa todennäköisemmin jos sivu on mobiilioptimoitu.

Joko kiinnostuit? Tilaa meiltä ilmainen SEO-tarkistus sivustollesi.

Hakukoneoptimointi on ajankohtaista silloin kun haluat:

Kasvattaa myyntiäsi

Kun sivustolle saapuu enemmän laadukkaita kävijöitä, niin myös sivuston konversioprosentti kasvaa. Tämä tarkoittaa sitä, että kävijämäärän tuplaaminen tuo yli kaksi kertaa enemmän myyntiä tai yhteydenottojen määrää.

Lisätä kuluttajien luottamusta brändiäsi kohtaan

Kuluttajien luottamus hakutulosten kärjessä olevia sivustoja kohtaan on huomattavasti korkeampi kuin muita sijoituksia kohtaan. Lisäksi huijaussivustot eivät yleensä sijoitu hakutulosten kärkeen, joten kärkisijoilla olevien brändien sivustot mielletään laadukkaiksi.

Parantaa brändisi näkyvyyttä

Oikein tehty hakukoneoptimointi auttaa nostamaan yrityksen Google-sijoitukset mahdollisimman korkealle Googlen hakutulossivulla, jolloin sivujen kävijämäärä nousee ja brändisi tunnettavuus paranee.

Toteuttaa sivustouudistuksen

Sivustouudistus on aina riski maksuttomalle hakukonenäkyvyydelle. Sivustouudistusta tehdessä tulee näkyvyyden kannalta kiinnittää huomiota ainakin näihin seikkoihin: uuden sivuston teknologiavalinta, sivuston kielen vaihtaminen, uudelleenohjaukset sekä monet muut. Suosittelemmekin aina, että sivustouudistusta tehdessä sivuston kehittäjät, sivuston omistajat ja SEO spesialistit tekevät tiivistä yhteistyötä.

Enemmän kävijöita sivustollesi

Sivuston näkyvyyden parantuessa Googlessa käyttäjät, jotka etsivät vastaavia tuotteita tai palveluita, päätyvät useammin yrityksesi sivulle. Tämä luonnollisesti tarkoittaa sitä, että sivustolla käy aiempaa enemmän palvelustasi tai tuotteestasi kiinnostuneita ihmisiä.

Uutta sisältöä sivustollesi

Kun uutta sisältöä luodaan, tulee se aina optimoida valmiiksi vastaamaan sivuston tavoitteita. Valmiiksi optimoitu uusi sisältö vastaa potentiaalisten käyttäjien hakuja ja ohjaa heidät oikealle sivustolle. Mikäli uutta sisältöä luodaan kerralla usean sivun verran, tulee myös sivustokartta päivittää asiaan kuuluvasti.

Miten me toteutamme hakukoneoptimointia?

Meille on erityisen tärkeää, että asiakas oppii matkassamme mahdollisimman paljon uutta ja haastaa meitä. Siksi pyrimmekin tekemään kaiken mahdollisiman läpinäkyvästi ja hyvin dokumentoidusti. Asiakkaanamme sinä tiedät aina mitä teemme, olemme tehneet tai tulemme tekemään.

Räätälöidyt hakukoneoptimoinnin palvelut

Tekninen auditointi

Terveystarkastus sivustosi tekniselle toimivuudelle. Pohjatyö, jolla varmistamme että hakukoneet näkevät sisältösi ja käyttäjät saapuvat toimivalle sivustolle.

Jatkuva hakukoneoptimointi

Korjataan auditoinneista löytyneet puutteet askel kerrallaan! Hakukoneoptimointi vaatii jatkuvaa työtä ja jatkuvalla optimoinnilla pidämme huolen siitä, että yrityksesi sivustosi pysyy ajankohtaisena ja voi vastata aina yhtä tehokkaasti käyttäjien tarpeisiin.

Sisältöauditointi

Vastaako sisältösi sitä mitä käyttäjät oikeasti etsivät? Sisältöauditoinnin tehtävä on tuoda yrityksellesi arvokasta tietoa käyttäjien hakukäyttäytymisestä ja hakuvolyymistä.

Sisältöstrategia & copywriting

”Content is king”. Saat valmiin sisältösuunnitelman, jossa on otettu huomioon sanojen kausivaihtelu. Sisällöntuottajamme pitävät huolen, että jokaiselle relevantille sivulle määritellään teemat, joita kohti sivuja aletaan optimoida.

Hakukoneoptimoinnin tiimimme

Jon Ketola
SEO Specialist

+358451326295
jon.ketola@groupm.com

Calle Corremäki
SEO & Digital Specialist

+358503092019
carl-gustav.korremaki@groupm.com
Tilaa ilmainen SEO-tarkastus!