Valikko Sulje

Hakukoneoptimointi | SEO

Mitä on hakukoneoptimointi?

Hakukoneoptimointi eli SEO (search engine optimization) tähtää verkkosivun sijoituksen nousuun, sekä yrityksesi löydettävyyden parantamiseen hakukoneen tulossivulla. Suomen kohdalla tämä käytännössä tarkoittaa SEO-toimenpiteitä Googlessa. Hakukoneoptimointi on yrityksen näkyvyyden kannalta äärimmäisen tärkeää, sillä yli 70% klikkauksista tapahtuu ensimmäisen kolmen haun kohdalla.

Erityisesti yrityksien, joiden liiketoiminta nojaa vahvasti verkkosivuihin tulisi tehdä hakukoneoptimointia. Ensimmäisen orgaanisen hakukonetuloksen klikkausprosentti eli CTR on noin 30% paikkeilla. On erityisen tärkeää huomata, että mikäli kilpailija tekee hakukoneoptimointia, hän todennäköisesti vie arvokasta liikennettä ja potentiaalisia asiakkaita pois omilta sivuilta.

Hakukonenäkyvyys

Hakukonenäkyvyyden kannalta paras ratkaisu on toteuttaa yhteistyönä SEO ja SEM -ratkaisua. Yhdistämällä orgaanisen- ja maksetun näkyvyyden saamme täydennettyä kummankin osa-alueen puutteita. Hakukoneoptimointi on pitkäaikainen prosessi, kun taas maksetulla hakukonemainonnalla saamme näkyvyyttä hakukoneissa nopeammin.

Hakukoneoptimoinnin hyödyt

1 Yrityksesi brändiluotettavuus paranee huomattavasti, sillä ihmiset luottavat ylhäällä oleviin hakutuloksiin enemmän.

2 Saat sivustollesi lisää liikennettä, sillä klikkausprosentti on suurin hakutulossivun yläosassa.

3 Saat Google my business näkymän ollessasi ensimmäisenä orgaanisessa haussa.

4 Tavoitat oikean kohderyhmän heidän ollessa kiinnostuneita ostamaan toimittamaasi palvelua tai tuotetta.

5 Tehostaa useaa markkinoinnin osa-aluetta. Rakentamalla ja linkittämällä laskeutumissivuja saamme lisähyödyn esimerkiksi sosiaalisen median markkinoinnista ja natiivimainonnasta.

6 SEO ja SEM tukevat toisiaan. Sivuston optimoinnin myötä maksetun mainonnan hinta voi laskea laatupisteiden noustessa.

Ota yhteyttä!