Valikko Sulje

Hakusanamainonta | SEM

Mitä on hakusanamainonta?

Hakusanamainonta eli SEM (search engine marketing) tarkoittaa maksettua näkyvyyttä hakukoneissa, kuten Googlessa, Bingissä ja Yandexissa. Hakusanamainonnasta voidaan käyttää myös termejä SEA (search engine advertising) ja PPC (pay-per-click). Voidaan myös puhua hakumainonnasta tai hakukonemainonnasta.

Hakusanamainontaan liittyy olennaisesti termi hakukoneoptimointi (SEO eli search engine optimization). Nämä kaksi yhdessä muodostavat hakukonemarkkinoinnin kokonaisuuden. Parhaat tulokset saavutetaan toimivalla maksetun ja orgaanisen näkyvyyden yhdistelmällä. Hakusanamainonnan etuina ovat sen kustannustehokkuus, mitattavuus ja kohdennettavuus. Hakusanamainonnalla tavoitat potentiaaliset asiakkaasi juuri sillä hetkellä, kun he etsivät tuotteita tai palveluitasi. Hakusanamainonnassa maksat ainoastaan silloin, kun joku klikkaa mainoksesta sivustollesi.

Hakusanamainonta on nopea keino saada aikaan tuloksia. Sitä voidaan toteuttaa kaikenlaisille yrityksille koosta riippumatta. Tärkeintä on asettaa kunkin yrityksen liiketoiminnalle sopivat tavoitteet, joilla hakusanamainonnan onnistumista mitataan. Yhtä tärkeää on kytkeä hakusanamainonta osaksi muuta markkinointia. Pelkästään Google-hakuja tehdään Suomessa päivittäin 30 miljoonaa ja hakusanamainonta näyttäytyy merkittävässä roolissa kuluttajan ostopolulla.

Palvelumme hakusanamainonnassa

Toteutamme kokonaisvaltaisia hakusanamainonnan ratkaisuja kaikkiin tarpeisiin. Räätälöimme juuri sinun yrityksesi tarpeisiin sopivan palvelukokonaisuuden. Muun muassa Google Ads Search, Search Ads 360 ja Analytics -sertifioidut spesialistimme rakentavat, optimoivat ja raportoivat hakumainonnan kampanjoita ammattitaidolla. Palveluihimme kuuluvat myös hakusanamainonnan auditoinnit eli syväanalyysit hakusanamainonnan aktiviteettien tähänastisesta toteutuksesta ja niiden toimivuudesta.

Ota yhteyttä!