Valikko Sulje

Strategiatyö ja strateginen konsultointi

Strategiatyöt ja strateginen suunnittelu

Rakennamme kasvupolkuja täysin uusille palveluille, kansainväliseen kiihdytysvaiheeseen siirtyville palveluille sekä osuuksista taisteleville yrityksille. Ketterästi ja skaalautuvasti.

Tarjoamme käyttöösi GroupM:n kansainvälistä ykkösosaamista: kysynnän ja kiinnostuksen kasvattamista, sekä kasvun mahdollisuuksien tunnistamista datan ja laskelmien tukemana.

  • Autamme rakentamaan terävän myyntikonseptin
  • Autamme tunnistamaan mahdollisuudet ansaita asiakaskokemuksella ja brändillä
  • Autamme laajentamaan toimintaa uusille markkinoille ja palvelualueille
  • Autamme tutkimaan ja piirtämään tarkemman ennakoivan tulevaisuudenkuvan asiakaskäyttäytymisestä

Esimerkkejä työprojekteista

Autoimme pienehköä suomalaista b2b-yritystä läpimurtoon viennissä rakentamalla heidän myyntimateriaalinsa ja tapansa kertoa yrityksen tarina kohdilleen. Käänsimme yhdessä suuren suomalaisen b2c-yrityksen myynnin alamäen 50 prosentin kasvuksi kokonaisasiakasmäärässä. Selvitimme osuvimman palvelupaketoinnin, myyntitavan ja markkinointikeinot viedä suomalainen yritys kahdelle maamarkkinalle.

Tarjoamme sekä nopeita työprojekteja että jatkuvaa konsultointiapua.

Suunnitelmamme menevät käytäntöön, koska intensiivisen strategiatyövaiheen valmistuttua jäämme toteuttamaan jatkuvaa markkinointia yhdessä asiakkaamme kanssa.  Voit myös hankkia meiltä strategiatyön erillisprojektina, jos haluat jatkaa muuten markkinoinnissasi nykyisin voimin.

Laajemmat strategiatyöt sovitetaan yleensä asiakasyritysten käytössä oleviin työmalleihin. Kaksi suosimaamme työaihiota ovat Success ja Roadmap.

Success käynnistyy nopealla olemassa olevan asiakas- ja liiketoimintatiedon uudelleenjärjestämisellä, jatkuu vaihtoehtoisten kasvumahdollisuuksien kartoittamisella ja vaihtoehtoisten kasvuideoiden testaamisella asiakkailla. Ensimmäinen lopputulos on lanseeraus- tai uudistussuunnitelma toteutusehdotuksineen.

Liian pitkä lista tavoitteita on muutoksen toteutettavuuden pahin vihollinen. Roadmap auttaa tunnistamaan ja mitoittamaan asiakaslähtöiset avaintoimenpiteet, jotka raivaavat kaikkea muuta liiketoiminnassa eteenpäin.  Ensimmäiset 6kk ovat yritykselle aina tärkeimmät strategisen muutoksen käyntiin saamisen kannalta, ja seuraavan 12 kk aikana uudistukset muuttuvat uudeksi normaaliksi, jonka päälle ottaa seuraavia kehitysaskelia.

Ota yhteyttä Kari Tervoseen tai tuttuun yhteyshenkilöösi GroupM:llä. Haemme jokaiseen työhön kotimaisesta ja kansainvälisestä organisaatiostamme Sinulle sopivan toteutustiimin.