PARADIGM ASIAKKAIDEN SAATAVILLE
GroupM tuo palkitun digitaalisen mittaus- ja attribuutioratkaisunsa, Paradigmin, asiakkaidensa saataville Suomessa
Paradigm mahdollistaa mainostajille paremmat digitaalisen markkinoinnin investointipäätökset ja auttaa heitä saamaan kaiken irti jokaisesta mainontaan käytetystä eurosta.
GroupM on ilmoittanut laajentavansa palkitun, evästeettömän mittaus- ja attribuutioratkaisunsa Paradigmin kaikkien asiakkaidensa käyttöön Pohjoismaissa. Paradigm luotiin kolme vuotta sitten ja se on kanava riippumaton attribuutioratkaisu jonka kanssa useat mainostajat kamppailevat.
“Tarve paremmalle ja tarkemmalle markkinoinnin vaikutuksen mittaukselle on vain korostunut mainostajien keskuudessa viime vuosina. Eri mittausratkaisujen joukossa Paradigm erottuu kolmen vuoden innovatiivisen työn ja hienosäädön tuloksena, joka on johtanut huipputeknologiaan ja hyvin dokumentoituihin tuloksiin asiakkaille”, sanoo Timo Petänen GroupM:n operatiivinen johtaja.
Paradigm tunnistaa, mitkä digitaalisen markkinoinnin investoinneista todella ajavat konversioita sekä myyntiä ja tarjoaa konkreettisia suosituksia digitaalisen mediabudjetin parhaaseen jakamiseen. Samalla ratkaisu luo lisää läpinäkyvyyttä GroupM:n ja asiakkaiden välille.
“Paradigmin avulla olemme luoneet tulospohjaiseen digimarkkinointiin vertailukelpoisen ”yhden totuuden”; dynaamisen alustan, jossa sekä asiakas että toimisto pääsevät käsiksi reaaliaikaiseen kampanjaperformanssidataan. Tämä ei ainoastaan vähennä raportointiin tarvittavaa aikaa ja resursseja, vaan myös mahdollistaa asiakas-toimisto-suhteen, jossa voimme käydä avointa keskustelua siitä, mikä todella ajaa lisämyyntiä tai -kasvua ja millä toimenpiteillä voimme maksimoida ne”, sanoo Marcos Gutierrez, GroupM:n senior konsultti.
Paradigm on integroitu kaikkiin suuriin mainosalustoihin hyödyntäen pilviteknologiaa ja edistyneitä mallinnustekniikoita. Se hakee mainostajan kampanjadatan ja vie sen dynaamiseen dashboardiin, josta mainostaja ja toimisto voivat seurata ja arvioida digitaalisen median investointeja päivittäin.
Paradigm ei ainoastaan raportoi kampanjan suoriutumisesta, vaan myös tarjoaa selkeitä suosituksia digitaalisen median budjettien jakamiseksi. Paradigm ottaa kantaa esimerkiksi siihen, miten panostuksia tulisi kohdentaa päivittäin maksimaalisen vaikutuksen saavuttamiseksi ja tarjoaa suosituksia kampanja-aikojen jaksotukseen.
”Tämä antaa asiakkaillemme mahdollisuuden tehdä tietoon perustuvia päätöksiä yhä monimutkaisemmassa digitaalisessa kuluttajapolussa, jossa tietoturvasäädökset ja evästeettömyys tekevät ostopolun seurannasta ja markkinointiaktiviteettien todellisen tehokkuuden arvioinnista lähes mahdotonta ”, sanoo Marcos Gutierrez.
Specsavers on yksi monista GroupM:n pohjoismaisista asiakkaista, joka on kohdannut tämän haasteen. Paradigm rakennettiin heille kolme vuotta sitten ja sen avulla Specsavers on pystynyt säästämään yli 400 000 euroa vuosittaisista mediainvestoinneista. Mediabudjettisäästön lisäksi Specsavers on Paradigmin ansiosta kasvattanut liikevaihtoaan lähes 3 miljoonaa euroa, kun mediabudjettia on sijoitettu uudelleen Paradigmin suosittelemiin mediaryhmiin.
”Kun konversioiden attribuutio oikeille digitaalisen median toimenpiteille on nykyään entistä monimutkaisempaa, on meille entistäkin tärkeämpää työskennellä holistisen ja tulevaisuuden tarpeita vastaavan attribuutioratkaisun kanssa varmistaaksemme, että Specsaversin mediainvestoinnit on optimoitu myynnin maksimoimiseksi. Paradigm ratkaisee juuri tämän.” Specsavers Pohjois-Eurooppa
Paradigm, joka on nyt saatavilla kaikille GroupM:n asiakkaille Suomessa on jo saavuttanut useita alan palkintoja; näistä nimekkäimpänä kultaa I-COM:in ”Data Creativity Awards for Performance Measurement” -kilpailussa vuonna 2023.
Kolmen vuoden aikana GroupM on toteuttanut Paradigm-ratkaisun useille asiakkaille Pohjoismaissa, mm. Danske Spilille, Storytelille, Telialle ja Aller Medialle. Teknologiaa on hienosäädetty ja laajennettu, jotta yhä useammat asiakkaat voivat nähdä digitaalisen markkinoinnin investointiensa todellisen vaikutuksen.
Valmiudet Paradigmin käyttöönottoon on Timo Petäsen mielestä jo monessa asiakasyrityksessä olemassa: Edellytys on, että asiakkailla on kertynyt jossain määrin vankka pohjadata, jotta voimme alusta alkaen hyötyä Paradigmin eduista. Jos näin ei kuitenkaan ole, autamme myös asiakkaitamme rakentamaan tarvittavat datarakenteet ”.
Yhteenveto Paradigmista
1. Kokonaisvaltainen: Paradigm kerää dataa kaikilta mainonnan alustoilta ja asettaa ne samalle viivalle, tarjoten näin mainostajalle vertailukelpoista ja luotettavaa tietoa.
2. Vastaa tulevaisuuden tarpeisiin: Paradigm ei ole riippuvainen evästeistä, tuoden mainostajille tietosuojavaatimusten mukaisen mittauksen ja optimoinnin. Tällöin myöskään mahdollinen tulevaisuuden dataregulaatio ei vaikuta tuotteeseen.
3. Dynaaminen: Paradigm mahdollistaa budjetin optimoinnin päivittäin – ympäri vuoden.
4. Ennakoiva: Tulevaisuuteen katsovan attribuution avulla Paradigm arvioi uudelleen ja ennustaa mainostajien tulevia digitaalisia investointeja.
Lisätietoja:
Timo Petänen
040 6612771