Valikko Sulje

EssenceMediacom

EssenceMediacom syntyy, kun Essence sekä Mediacom yhdistyvät synnyttääkseen uuden toimiston GroupM portfolioon

essencemediacom new logo

GroupM:n uusin toimisto on rakennettu löytämään uusia kasvun mahdollisuuksia ja toteuttamaan aidosti integroituja mediaratkaisuja.

Lontoo 31.1.2023

EssenceMediacom – GroupM:n uusin ja myöskin suurin toimisto – syntyy virallisesti tänään. Uuden toimiston ambitio on luoda markkinoinnillisia läpimurtoja asiakkailleen haastaen perinteisiä toimintamalleja. Toimiston filosofia on rakennettu innovaatioiden ja analytiikan lähtökohdista, ja sitä kautta tuoda asiakkaille ja heidän brändeilleen aidosti integroituja mediaratkaisuja.

Uusi toimisto muodostuu yli 10 000 ammattilaisesta yli 120 toimistossa maailmanlaajuisesti toimien 96 maassa. Toimistoa johtaa CEO Nick Lawson, joka aikaisemmin johti MediaComin globaalia toimintaa. Toimiston dna muodostuu Essence -toimiston perfomanssi-, data-, analytiikka- osaamisesta yhdistettynä MediaComin skaalautuvaan monikanavaiseen yleisösuunnitteluun ja strategiseen mediaosaamiseen.

Kaikki tekeminen nivoutuu ja tukeutuu EMOS – EssenceMediacomin operatiiviseen SYSTEM- kokonaisuuteen. Tämä tarkoittaa laajaa valikoimaa työkaluja ja dataa yhdistäen parhaat osat Essence, MediaCom ja GroupM teknologioista. Nämä kaikki ovat kaikkien toimiston asiakkaiden ja henkilökunnan käytettävissä maailmanlaajuisesti.

Uuden toimiston asiakaskunta on laaja ja kattava sekoitus globaaleita ja lokaaleita asiakkaita, mm. adidas, Bayer, Google, Mars, Playstation, The Coca-Cola Company. Uuden toimiston globaali liikevaihto on yli 21 miljardia dollaria. (COMvergence, 2021).

EssenceMediacom on osa GroupM- mediatoimistoryhmää ja osa WPP-konsernia

Tämä mahdollistaa toimistolle pääsyn ensiluokkaiseen dataan ja teknologiaan tuettuna GroupM:n kaikilla monikanavaisen suunnittelun tiimeillä ja yksiköillä, kuten GroupM Nexus sekä Choreograph.

Nick Lawson, EssenceMediacomin globaali CEO toteaa: “Tämä prosessi on ollut käynnissä nyt 9 kuukautta, ja olen innoissani nähdessäni tämän korkean ambiotason hankkeen vihdoin näkevän päivänvalon. Mikä tärkeintä, kaiken tekemisen keskiössä ovat toimistomme ihmiset ja voimme jatkuvasti tarjota tiimeillemme ympäristön, jotta he voivat kasvaa ja olla alansa parhaita. Ihmisemme, data ja teknologia toimivat yhdessä, ja en epäile hetkeäkään, ettemme pysty tarjomaan läpimurtoja koko asiakaskunnallemme.”

Christian Juhl, GroupM globaali CEO jatkaa: “Essencen dna:ssa oleva data ja mittaaminen yhdessä Mediacomin skaalan ja strategisen osaaminen kanssa luovat jotain uutta ja uniikkia markkinalle. Yhdessä GroupM:n muiden toimistojen Mindsharen, Wavemakerin ja mSix & Partnersin kanssa, tämä fuusio vahvistaa sitä, että meillä on ajattelu ja ratkaisut auttaa jokaista brändiä ja markkinoijaa heidän kasvussaan. Olen henkilökohtaisesti innoissani nähdessäni EssenceMediacomin sitoutumisen luoda uusia läpimurtoja ja rikkoa olettamuksia mitä on mahdollista tehdä liiketoiminnoissa, kulttuurissa ja markkinoissa ja siten tuottaa arvoa asiakkaillemme.”